Ние знаем, че думата освещаваm е свързана с думата светия и е директно свързана в оригиналните библейски езици с думата „свят“. И така, освещението означава да си направен свят. Бог е планирал за нас да сме направени святи. Святостта е уникален атрибут между атрибутите на Бога. Бог има много чудесни атрибути – любов, сила, мъдрост и т.н. - но те всички са слабо отразени в човешките същества. Преживявали сме любов от хора. Познаваме такива, които са силни. Срещали сме мъдри хора. Разбира се, тези качества се изявяват в много по-малка степен от Божиите, но поне имаме идея какви са те. Но когато говорим за святост, няма нищо, с което да можем да я сравним. Бог е свят по един уникален начин. Святостта е нещо, което не се намира извън Бога. Всъщност, в известен смисъл можеш да разбереш колко познаваш Бога по това колко добре познаваш святостта. Аз свързвам това по следния начин: Ние благодарим на Бога за Неговата добрина, хвалим Го за Неговото величие, но Му се покланяме заради Неговата святост.
Поклонението е отклик към святостта на Бога. В Стария Завет Бог каза: „Бъдете святи както Аз съм свят“ (Левит 11:44) и в Новия Завет Петър цитира отново думите на Господа „Бъдете святи, защото Аз съм свят.“ ( I Петр. 1:16). И все пак тук се говори за два различни начина за придобиване на святост. Ще сравня тези два начина – този в Стария Завет и този в Новия Завет през следващите няколко седмици.
Отклик на вяра: Благодаря Ти, Господи, за кръвта на Исус. Аз изявявам, че Бог е свят, заслужава поклонение и че чрез кръвта на Исус аз съм осветен, направен свят и отделен за Бога. Амин.
Дерек Принс
Няма коментари:
Публикуване на коментар